måndag 24 mars 2008

Påsken

Nu är påsken åter här, och för den vanliga svensken betyder det en himla massa godis. jag läste någonstans att påsken är den tid på året när vi svenskar käkar allra mest godis, vilket kanske inte är så konstigt, eftersom påsken är för oss vad halloween är för USA.
Hemma hos oss började vi påskaftonen med ett helt påskägg fullt med godis och idag fortsatte vi med lika mycket till. vi var bara tvugna att avbryta godis uppdelandet för att äggen inte var stora nog...
Jag har haft godislöfte sedan strax efter jul fram till påsklovet sedan jag insåg att det var 12 poäng (viktväktar poäng) i en hundra grams chokladkaka (och jag skulle bara få käka 22 om dagen om jag viktväktade). Jag inser nu också att jag kommer få ha godislöfte fram till midsommar efter allt godis jag käkar nu i påsk. kanske skulle börja viktväkta trots allt...

Inga kommentarer: