torsdag 20 december 2007

Jullov =)

"Nu har vi jul, här i vårt hus, jultomten kommer hopptralla-la, barnen i ring dansa omkring, dansa omkring!"
Äntligen är det jullov. Fast det känns inte som det... konstigt nog. Det är mindre än 4 dagar kvar till julafton (det är på måndag, för dem som har glömt) och det är nästan ingen snö på marken alls.
Jag lyckades komma fem minuter försent till julavslutningen, vilket ju inte är så mycket egentligen. Dessutom lyckades jag spilla en massa julmust när jag skulle hälla upp i en mugg (= musten skummade över när man hällde). Annie hade gjort exakt samma sak precis innan. När Elias kom gjorde han samma sak han också, men han spillde hälften på golvet istället för att behålla det på bänken. Vet faktiskt inte vilket som är värst.
Esteterna skulle hålla en konsert. de sjöng två låtar och lärarna sjöng en. Esteterna sjöng Rudolf med röda mulen och Ritsch, Ratsch fillibom-bom-bom (eller något sånt) och lärarna sjöng Feliz navidad. det var faktskt lärarna som fick bäst respons. Det kan vara pga killen som sjöng "Feliz Navidad":et, han tyckte jag var den bästa i alla fall.
Sen var det dags att gå hem, och då försvann alla snabbare än en oljad blixt. Jag hann inte ens säga godjul till alla som jag ville... Men god jul till er alla i alla fall. Vissa av er kanske får en vitare jul än min... man kan ju i alla fall hoppas... jag hoppas fortfarande på att snön ska komma i slutet av denhär veckan, med oddsen talar emot detta...
GOD JUL!!! =)

Inga kommentarer: