lördag 24 november 2007

IKEA

Vi var på IKEA idag, för Anna behövde en ny säng. Jag skulle följa med som "smakråd", och det behövdes säkert med tanke på hur hennes gamla säng såg ut (d v s inte alls, hon sover på en madrass på golvet sen förra sommaren då hon kastade sig på sängen och den gick sönder).
Men som alltid på IKEA så kom vi därifrån med mer än vi hade tänk köpa. Jag fick en spegel (eller två egentligen, men de är ganska smala och ska sitta bredvid varann på insidan av min dörr) och en ny lampa. Den gamla gick i golvet förra eller förra hösten. Var ingeet fel på lampan, men skruvgrejen i själva taket var paj. Men jag fick en ny likadan. Vi köpte också en växt som vi var tvugna att slå in i massa silkes papper så den skulle klara resan hem. Det är ju minusgrader ute.
De borde ha en parkeringsvakt eller två vid lastplatserna där också. Det står ju "P 15 min" där, men det verkar ingen bry sig om. De parkerar där ävenfast det finns hur mycket lediga parkeringsplatser, bara en lite bit bort. Det betyder att vi som ska lasta bilen inte får plats. Det fanns ett gäng killar som satt där och väntade på någon som inte hade kommit än, så vi pratade med dem och de flyttade på sig en liten stund så vi kunde lasta bilen, för pappa stod med den och väntae på en ledig plats =)

Inga kommentarer: